Główne zadania i kierunki działań poradni:
- Zwiększanie efektywności działań Poradni poprzez doskonalenie własnych umiejętności, głębsze rozpoznawanie potrzeb środowiska w zakresie udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz oferowanie pomocy adekwatnej do oczekiwań klientów.
- Dbanie o wysoki poziom usług oraz poszerzanie zakresu świadczonych usług w obszarze diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz pracy postdiagnostycznej, profilaktycznej, terapeutycznej i szkoleniowej.
- Wszechstronne wspieranie rozwoju uczniów, rozwijanie i doskonalenie możliwości i zdolności dziecka.
- Osiąganie wysokich standardów diagnoz oraz zgodne z wiedzą i doświadczeniem orzekanie do odpowiednich form kształcenia i opiniowania w sprawach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Dążenie do objęcia opieką wszystkich dzieci niepełnosprawnych od urodzenia do ukończenia edukacji.
- Objęcie różnorodną terapią jak najszerszej grupy dzieci i młodzieży z problemami w nauce i zachowaniu.
- Wspieranie młodzieży w zakresie wyboru ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
- Podejmowanie działań profilaktycznych dotyczących zagrożeń współczesnego świata.
- Stwarzanie klientom Poradni poczucia bezpieczeństwa.
- Zapewnianie warunków do realizacji zadań statutowych Poradni, stałe polepszanie warunków pracy.
- Dbanie o pozytywny wizerunek placówki w środowisku lokalnym (ścisła współpraca ze szkołami, placówkami oświatowymi oraz organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz dzieci, rodziny i środowiska).