Terapia
Proponujemy:
- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla uczniów.
- Terapię dysleksji i dysortografii.
- Terapię logopedyczną.
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
Poradnia prowadzi terapię dzieci o charakterze wczesnego wspomagania rozwoju. Aby dziecko zostało objęte tego typu terapią, musi otrzymać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydaną przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Opinia jest wydawana po szczegółowej diagnozie psychologiczno – pedagogiczno – logopedycznej oraz medycznej.
Celem wczesnego wspomagania rozwoju jest przede wszystkim wieloaspektowa diagnoza możliwości dziecka i środowiska rodzinnego, określenie rodzaju pomocy udzielanej dziecku i rodzinie, wspomaganie rozwoju dziecka, psychopedagogiczna pomoc rodzinie.
Problemy związane z emocjonalną akceptacją własnego niepełnosprawnego dziecka mogą zostać w znacznym stopniu zredukowane dzięki zastosowaniu pedagogiczno-terapeutycznych oddziaływań. Pamiętajmy, że wspomaganie rozwoju rozpoczęte jak najwcześniej daje duże szanse całkowitego wyleczenia dziecka.
W ramach wczesnego wspomagania prowadzi się zajęcia logopedyczne, pedagogiczne, psychologiczne oraz rehabilitację. Każde dziecko prowadzone jest według opracowanego przez specjalistów indywidualnego programu. Do terapii włączeni są również rodzice, którzy otrzymują wsparcie w postaci wskazówek do samodzielnej pracy z dzieckiem i opiekę psychologa, mogą też brać udział w zajęciach.
- Indywidualną terapię psychologiczną.
- Terapię rodzin.
- Socjoterapię.
Na terenie poradni organizowane są zajęcia socjoterapeutyczne dla młodzieży i dzieci. Prowadzone są one wg programów autorskich . Obejmują następujący zakres tematyczny:
- uzależnienia;
- zaburzenia zachowania / niedostosowanie społeczne;
- nadpobudliwość, problemy emocjonalne, lęki;
- mutyzm.
Socjoterapia prowadzona jest na terenie poradni lub szkoły, w zależności od liczebności grupy i zapotrzebowania środowiska. Zorganizowanie terapii na terenie szkoły jest możliwe w przypadku kiedy pedagog szkolny lub nauczyciel zorganizuje grupę dzieci bądź młodzieży z danym problemem i zgłosi ten fakt w poradni. Uczestnictwo w terapii jest możliwe za zgodą rodzica i po wcześniejszej diagnozie.
- Zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
- Terapię EEG Biofeedback.
- Terapię metodą Warnkego.
- Indywidualną pracę z dzieckiem dotkniętym przemocą i jego rodziną.
- Terapię dzieci z mutyzmem.
email: pppwieruszow@vp.pl tel.:627841295 fax: 627841295 , w dniu: 21‑12‑2020 08:53:21
email: pppwieruszow@vp.pl tel.:627841295 fax: 627841295 , w dniu: 21‑12‑2020 08:53:21
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|